PS3-ryhmäkurssilaiset tekivät yhdessä ryhmätöitä, joissa he pyrkivät tarkastelemaan erilaisia tiedonkäsittelyyn ja hermoston toimintaan liittyviä toisia todellisuuksia:

- Tietoinen havaintokokemus - Totta vai tarua?

- Unien matkassa toisiin todellisuuksiin

- Hallusinogeenti - Kemiallisiin todellisuuksiin

- Muistin maailmassa: Muistot ja tulevaisuus - faktaa ja fiktiota

- Tietoinen haavintokokemus - Materiaa vai jotain muutakin?

Millaisia ajatuksia töistä herää? Kuljemmeko päivästä toiseen erilaisissa toisissa todellisuuksissa? Mikä oikeastaan on "ensimmäinen" eli tämä todellisuus (ks. tästä aiheesta myös Kuka minä olen ja Filosofinen näkökulma)?

Katselukerrat: 130

Vastaukset tähän keskusteluun

Tämä ensimmäisenä kirjoittaminen on aina hankalaa...

Mielestäni työt ovat mielenkiintoisia ja ajatuksia herätteleviä. Jos omaa elämää ajattelee, niin monesti huomaa elävänsä "toisessa todellisuudessa" eli muistelevansa jotain miellyttävää mennyttä tapahtumaa (jos samaan aikaan olisi "ensimmäisessä todellisuudessa) jotain vastenmielisiä asioita käsiteltävänä). Muistan myös tilanteen, kun olin "lääkkeistä sekaisin" sairaalassa. Koviin kipuihin sain "jonkin piikin" ja hetken päästä kivut hellittivät, mutta itse olin ihan sekava (näin mieheni kertoi jälkeen päin). Olin puhunut sekavasti jne. mutta se oli minulle senhetkistä todellisuutta. Jotain asian mielekkyydestä varmaan kertoo se, että en edes muista olleeni sekaisin... =)

Todellisuudet menevät helposti sekaisin ja niitä eletään myös rinnakkain. Unien kautta pystymme paneutumaan vaikeisiinkin asioihin ilman tietoista valintaa. ja herätessämme saatamme löytää ratkaisun mieltä vaivanneeseen asiaan. Se mikä milloinkin on sitä "ensimmäistä todellisuutta" vaihtelee meidön jokaisen kohdalla, sillä se mikä on minulle tätä todellisuutta ei välttämättä ole toiselle samanlainen...

RSS

TULEVIA TAPAHTUMIA

AJANKOHTAISTA SISÄLTÖÄ

Uusimmat tapahtumat

Kati Airisniemi on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Marras 8
Endel Pendel on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Marras 6
Liisa Rantasaari julkaisi tilan
"Tervehdys! Olen ollut aikaisemmin täällä, uteliaisuuteni voitti ja " vanha suola" alkoi janottaa, palasin uutta oppimaan."
Loka 26
Jani-Petri Martikainen on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Loka 24
Profiilin kuvakeAnnika Ruohonen ja Riikka Pöyhönen liittyivät ryhmään Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Loka 11
Profiilin kuvakeSatu Musakka ja Tuomas Mikkola liittyivät ryhmään Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Loka 6
Heli Väre on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Loka 5
Jenny Virta on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Loka 1

© 2017   Created by Taru Kekkonen.   Toiminnon tarjoaa

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot