No niin. Nyt on päästy sen verran eteenpäin, että aiheena olisi ilmastonmuutos. Ajattelin saada tehtyä tätä psykologiaan, ehkä jopa tilastomatematiikkaan ja jotenkin kun saisin yhdistettyä vielä BI2 ja/tai BI4. Mutta millä tavoin tätä nyt lähtisi tästä purkamaan? Miten tätä tekisi eteenpäin? Aihe löydetty, mutta yhdistäminen näihin aineisiin on ekan ilmiön suorittamisen ongelma. Olisiko hyviä ideoita tiedossa miten pääsee alkuun? Miten tästä lähteä nyt yhdistämään ilamstonmuutos kyseisiin aineisiin?

Katselukerrat: 238

Vastaukset tähän keskusteluun

Äkkipikainen kun olen niin en ehtinyt saada Akin ja Katin viestiä vaan kiikutin lainakoneen liikkeeseen ja mainitsin, että on pakko saada ohjelmisto jolla näitä tehdä, ja jonka ne lupasi.. Niin nyt koneella on libreoffice. Sieltäkin löytyy jonkinlaista kaavio osuutta, en vain ole tutkinut että minkälaisia ja mitä. Kirjoitusohjelma on aika hyvä, en vaan löydä oikeinkirjoitus tarkistusta.. =) Se pitäisi kanss olla ilmanen, tai sitte tää on joku kokeilu versio, en tiedä, kunhan toimii sen aikaa että saa oman koneen. =) Et ole Susanna ajatellut ostaa koko office pakettia? Itse ostin ja ei kaduta, toi koneen osto vaan kaduttaa..

Henna, joo kyllä mä olen ajatellut, mutta aina olen onnistunut laittamaan rahani muuhun käyttöön, kuten nyt... 8) Mutta siis joo, kyllä sen varmaan jossain vaiheessa hankin. Täytyy vähän tuumailla mitä sitä itse sitten tämän väliajan käyttäisi... :)

Voithan sä kokeilla löytyykö netistä libreofficen latausta?! Jos siinäki ois se pieni koekäyttöaika =)

Hmm... mulla saattaa se ehkä ollakin koneella :) Täytyypä vilkuilla, jotain latailin jossain vaiheessa ennen nuita wordeja. OpenOfficekin taitaa olla koneella, mutta voi tuska sen kaavaeditori oli aika työläs... Hmm, täytyy koeajaa nuita viimeistään maanantaina :)

OpenOfficesta kannattaakin tällä kurssilla käyttää sitä taulukkolaskentaohjelmaa. Oletko muuten kokeillut GoogleDocsien kaavaeditoria? Sekin on ihan näpsä, tosin vähän riisuttu malli :).

Susanna Puhakka sanoi:

Hmm... mulla saattaa se ehkä ollakin koneella :) Täytyypä vilkuilla, jotain latailin jossain vaiheessa ennen nuita wordeja. OpenOfficekin taitaa olla koneella, mutta voi tuska sen kaavaeditori oli aika työläs... Hmm, täytyy koeajaa nuita viimeistään maanantaina :)

En ole kokeillut GoogleDocsien kaavaeditoria, en itseasiassa edes tiennyt että siellä on sellainen. :) Täytyykin pitää mielessä. Täytyy tsekata tuo taulukkolaskentaohjelma, en varmaan ole koskaan sitäkään käyttänyt... mutta, eiköhän ne nopeasti opi. :)

Kati sanoi:

OpenOfficesta kannattaakin tällä kurssilla käyttää sitä taulukkolaskentaohjelmaa. Oletko muuten kokeillut GoogleDocsien kaavaeditoria? Sekin on ihan näpsä, tosin vähän riisuttu malli :).

Susanna Puhakka sanoi:

Moi Henna! Muistelen että et ole käynyt AT4 kurssia enkä ole varma oletko käyttänyt Exceliä tai muuta vastaavaa taulukkolaskentaohjelmaa, joten kävin laittaa tohon meidän dokkariin yhden vinkin, kun huomasin että meidän käyttämät ohjelmat on aikalailla samanlaisia. Laitan sinne varmaan muutakin, jos jotain tulee mieleen... Lähdin siis luomaan nyt nuita kaavioita :)

No niin.. Siinä nyt käy niin, että matikka ei ehdi ilmiöön mukaan. Jatkan sen ilmiön jälkeen loppuun, kun kerta Akille ja Katille tämä sopi. Käsin jos nämä ois väsännyt, niin saattaisin olla valmiina, en ole tekniikan ihmelapsi, en todellakaan. Hieman pettynyt itseeni, mutta ei aina voi onnistua ja ehtiä. Tärkeämpää kuitenkin on oppia asia hyvin kuin tehdä kiireellä ja väärin.

Se on totta, että tärkeämpää on oppia asia hyvin. Kyllä voi olla itseensä tyytyväinen kun on kuitenkin parhaansa tehnyt. :) Minä kans epäilen ettei matikka täysin ehdi mukaan, mutta ei se mitään... se osuus minkä ehti tekee, antoi jo paljon :)

Komppaan Susannaa, eli tekeminen ja oppiminen ovat tärkeimpiä, ei pelkkä suorittaminen. Ja pitää vähän olla itselleen armollinenkin, sietää keskeneräisyyttä, kuten lähitapaamisessakin puhuttiin. Ja tuleeko oppiminen toisaalta koskaan valmiiksi? Olet kuitenkin tehnyt hyvin töitä ja tästä voi saumattomasti sitten jatkaa kesän aikana. Linkittele blogisi ja vaikka pientä kuvailua prosessista myös tuonne tuotosten esittelyketjuun. Ja nähdään sitten tiistaina esityksissä AC:ssa!

RSS

TULEVIA TAPAHTUMIA

AJANKOHTAISTA SISÄLTÖÄ

Uusimmat tapahtumat

Aki Luostarinen lisäsi keskustelun ryhmään Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Pikkukuva

Tiedon ja totuuden murusia: tuotoskatsauksia tietoon ja totuuteen

Tietoa ja totuutta emme taida koskaan absoluuttisesti tavoittaa, mutta monesta suunnasta sitä on ilmiön aikana lähestytty. Nyt on aika tuoda omat työn tulokset näytille. Muista että valmiin ja keskeneräisen raja ei ole tarkka: voit tuoda tähän sen, mihin ilmiön aikana päädyit ja ennätit. Työtä voi halutessaan jatkaa vielä ilmiön jälkeenkin tai vaikkapa ensi lukuvuonna.Linkitä tai tuo tiedostona keskusteluun oma tuotoksesi ja kerro hieman, miten se syntyi ja millaista synnyttäminen oli?…Näytä lisää
2 tuntia sitten
Pekka Niemi vastasi jäsenen Pekka Niemi keskusteluun Katsotaan kristillipalloon. Onko tietoa tulevaisuudesta? ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Kiitoksia keskustelijoille tästäkin katsauksesta maailman tulevaisuuteen: Olen erittäin kiitollinen näin tasokkaasta keskustelusta.  Palstalla on käsitelty niin Suomea, Afrikan eri osia kuin Etelä-Amerikkaakin:…"
5 tuntia sitten
Annukka Pehkonen vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Kiitos, aivan mahtavia tarinoita. varmaan täytyy hommata itselle tuo Tarujen kirja. Mielenkiintoisia taruja todella.  Kreikkalainen mytologia on kiinnostanut minua aina, heidän jumaltarinat ovat hauskoja. Minä en ole…"
7 tuntia sitten
Henna Kangasniemi vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Hei! Minun kaikki ilmiötyöni löytyvät täältä http://tuomiopaivantytto.wordpress.com/loytoretkikunta/ . Tässä osuus suoraan löytöretkeilijät! ilmiöön linkki, jossa kansan tarinoita…"
8 tuntia sitten
Annukka Pehkonen vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Mielenkiinnolla minä luomiskertomuksia luen, alkumunateoria on hauska. siitä en vaan ole löytänyt paljoakaan tietoa. itse en usko oikein mihinkään, enkä käy kirkossa, mutta sen kerran jos sinne menen (juhla…"
19 tuntia sitten
" Yritin etsiä tuota työtäsi, en löytänyt, apua? tämä ympäristö on minulle uusi, ensimmäistä kertaa olen täällä joten hieman hakusessa on asiat... "
19 tuntia sitten
Henna Kangasniemi vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Niin tietenkin, mielestäni olisi syytä tutkia luomiskertomuksia avoimin mielin. Onhan suurin osa niin omituisia, että niitä ei voi ottaa edes puoliksi tosissaan. Kuitenkin neuvoisin tutkimaan asioita avoimesti, niin uskontoja…"
19 tuntia sitten
"Kansan tarinoista, kaiken alusta, teinkin viime työn ilmiöön. Suosittelen tutustumaan lämpimästi. Aivan uskomatonta miten erilaisia, mutta silti niin samanlaisia on todella moni tarina."
20 tuntia sitten

© 2013   Created by Taru Kekkonen.   Toiminnon tarjoaa

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot