ilmiöpohjainen oppiminen ohjaus opetus
No niin. Nyt on päästy sen verran eteenpäin, että aiheena olisi ilmastonmuutos. Ajattelin saada tehtyä tätä psykologiaan, ehkä jopa tilastomatematiikkaan ja jotenkin kun saisin yhdistettyä vielä BI2 ja/tai BI4. Mutta millä tavoin tätä nyt lähtisi tästä purkamaan? Miten tätä tekisi eteenpäin? Aihe löydetty, mutta yhdistäminen näihin aineisiin on ekan ilmiön suorittamisen ongelma. Olisiko hyviä ideoita tiedossa miten pääsee alkuun? Miten tästä lähteä nyt yhdistämään ilamstonmuutos kyseisiin aineisiin?
Tagit:
Permalink Vastannut Henna Kangasniemi 10. toukokuu 2012 16:17 Äkkipikainen kun olen niin en ehtinyt saada Akin ja Katin viestiä vaan kiikutin lainakoneen liikkeeseen ja mainitsin, että on pakko saada ohjelmisto jolla näitä tehdä, ja jonka ne lupasi.. Niin nyt koneella on libreoffice. Sieltäkin löytyy jonkinlaista kaavio osuutta, en vain ole tutkinut että minkälaisia ja mitä. Kirjoitusohjelma on aika hyvä, en vaan löydä oikeinkirjoitus tarkistusta.. =) Se pitäisi kanss olla ilmanen, tai sitte tää on joku kokeilu versio, en tiedä, kunhan toimii sen aikaa että saa oman koneen. =) Et ole Susanna ajatellut ostaa koko office pakettia? Itse ostin ja ei kaduta, toi koneen osto vaan kaduttaa..
Permalink Vastannut Susanna Puhakka 10. toukokuu 2012 16:20 Henna, joo kyllä mä olen ajatellut, mutta aina olen onnistunut laittamaan rahani muuhun käyttöön, kuten nyt... 8) Mutta siis joo, kyllä sen varmaan jossain vaiheessa hankin. Täytyy vähän tuumailla mitä sitä itse sitten tämän väliajan käyttäisi... :)
Permalink Vastannut Henna Kangasniemi 10. toukokuu 2012 16:25 Voithan sä kokeilla löytyykö netistä libreofficen latausta?! Jos siinäki ois se pieni koekäyttöaika =)
Permalink Vastannut Susanna Puhakka 10. toukokuu 2012 17:10 Hmm... mulla saattaa se ehkä ollakin koneella :) Täytyypä vilkuilla, jotain latailin jossain vaiheessa ennen nuita wordeja. OpenOfficekin taitaa olla koneella, mutta voi tuska sen kaavaeditori oli aika työläs... Hmm, täytyy koeajaa nuita viimeistään maanantaina :)
Permalink Vastannut Kati 10. toukokuu 2012 18:03 OpenOfficesta kannattaakin tällä kurssilla käyttää sitä taulukkolaskentaohjelmaa. Oletko muuten kokeillut GoogleDocsien kaavaeditoria? Sekin on ihan näpsä, tosin vähän riisuttu malli :).
Susanna Puhakka sanoi:
Hmm... mulla saattaa se ehkä ollakin koneella :) Täytyypä vilkuilla, jotain latailin jossain vaiheessa ennen nuita wordeja. OpenOfficekin taitaa olla koneella, mutta voi tuska sen kaavaeditori oli aika työläs... Hmm, täytyy koeajaa nuita viimeistään maanantaina :)
Permalink Vastannut Susanna Puhakka 12. toukokuu 2012 09:09 En ole kokeillut GoogleDocsien kaavaeditoria, en itseasiassa edes tiennyt että siellä on sellainen. :) Täytyykin pitää mielessä. Täytyy tsekata tuo taulukkolaskentaohjelma, en varmaan ole koskaan sitäkään käyttänyt... mutta, eiköhän ne nopeasti opi. :)
Kati sanoi:
OpenOfficesta kannattaakin tällä kurssilla käyttää sitä taulukkolaskentaohjelmaa. Oletko muuten kokeillut GoogleDocsien kaavaeditoria? Sekin on ihan näpsä, tosin vähän riisuttu malli :).
Susanna Puhakka sanoi:Hmm... mulla saattaa se ehkä ollakin koneella :) Täytyypä vilkuilla, jotain latailin jossain vaiheessa ennen nuita wordeja. OpenOfficekin taitaa olla koneella, mutta voi tuska sen kaavaeditori oli aika työläs... Hmm, täytyy koeajaa nuita viimeistään maanantaina :)
Permalink Vastannut Susanna Puhakka 14. toukokuu 2012 12:45 Moi Henna! Muistelen että et ole käynyt AT4 kurssia enkä ole varma oletko käyttänyt Exceliä tai muuta vastaavaa taulukkolaskentaohjelmaa, joten kävin laittaa tohon meidän dokkariin yhden vinkin, kun huomasin että meidän käyttämät ohjelmat on aikalailla samanlaisia. Laitan sinne varmaan muutakin, jos jotain tulee mieleen... Lähdin siis luomaan nyt nuita kaavioita :)
Permalink Vastannut Henna Kangasniemi 26. toukokuu 2012 20:49 No niin.. Siinä nyt käy niin, että matikka ei ehdi ilmiöön mukaan. Jatkan sen ilmiön jälkeen loppuun, kun kerta Akille ja Katille tämä sopi. Käsin jos nämä ois väsännyt, niin saattaisin olla valmiina, en ole tekniikan ihmelapsi, en todellakaan. Hieman pettynyt itseeni, mutta ei aina voi onnistua ja ehtiä. Tärkeämpää kuitenkin on oppia asia hyvin kuin tehdä kiireellä ja väärin.
Permalink Vastannut Susanna Puhakka 27. toukokuu 2012 10:15 Se on totta, että tärkeämpää on oppia asia hyvin. Kyllä voi olla itseensä tyytyväinen kun on kuitenkin parhaansa tehnyt. :) Minä kans epäilen ettei matikka täysin ehdi mukaan, mutta ei se mitään... se osuus minkä ehti tekee, antoi jo paljon :)
Permalink Vastannut Aki Luostarinen 27. toukokuu 2012 12:27 Tervetuloa
Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus -palveluun
Aki Luostarinen lisäsi keskustelun ryhmään Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Pekka Niemi vastasi jäsenen Pekka Niemi keskusteluun Katsotaan kristillipalloon. Onko tietoa tulevaisuudesta? ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Annukka Pehkonen vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Henna Kangasniemi vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Annukka Pehkonen vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Henna Kangasniemi vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
© 2013 Created by Taru Kekkonen.
Toiminnon tarjoaa