Oman tuotokseni nimi ja aihe tulee olemaan kirjaimellisesti kuka minä olen, eli ruotsiksi vem är jag? Tarkoituksenani on siis kertoa itsestäni ruotsiksi ja yhdistää tuotokseen ainakin RUB1 kurssin aiheita/tehtäviä. Minua kiinnostaa kovasti myös prepositioiden opetteleminen paremmin ja niiden käytön oppiminen. Ehkä sitäkin voisi yhdistää johonkin ruotsin kurssiin?

Tyypilliseen tapaani tuotokseni tulee esiin ilmiöblogiini. Linkitän tarkan osoitteen kunhan olen luonut tuotokselleni uuden sivun.

Jo aiemmissa ilmiöissä minua kiehtoi pienimuotoisen videon tekeminen kuvien ja äänitteiden avulla, mutta siihen ei sitten oikein ollut aikaa... eikä ehkä "täydellistä" ideaakaan. Mikäli vaan aika riittää ja kaikki sujuu suhteellisen ok, voisin kokeilla videon tekemistä tässä ilmiössä. Eli alla vielä tiivistettynä asiat, joiden työstäminen tässä ilmiössä kiinnostaisi minua:

- RUB1 kurssi (itsestäni kertominen ruotsiksi)

- prepositiot (voisi ehkä yhdistää johonkin ruotsin kurssiin?)

- pienimuotoinen video (vaikkapa esittelyvideo itsestäni ruotsiksi kuvin ja äänin toteutettuna, ei videokameralla)

Tiedossani on jo ainakin yksi RUB1 kurssin tehtävä jonka tulen ilmiöön tekemään, ja se on nimenomaan itsensä esittely / itsestä kertomis -tehtävä (RUB1: 3.2.1 Presentation).

Lisää ideoita ja ajatuksia oman tuotoksen toteuttamiseen (ja mahdollisesti myös sisältöihin) syntyy varmasti lisää ilmiön edetessä. :)

Tagit: RUB1, ilmiö, kieli, kielioppi, prepositiot, ruotsin, tuotospäiväkirja, video

Katselukerrat: 477

Vastaukset tähän keskusteluun

=) Sarjakuva tulee heti mieleen.. tarina siihen seuraksi =).

Henna, ei paha idea. =) ...just oli kerenny vaan syntyy jo vähän kaaviomaisempi idea. Tai eilen siitä löytyi vielä ihan kivasti "kuvamaisuutta", mutta aamulla se idea oli muuttunut jo aika kaavioksi. Mutta... ideoita saa edelleen heitellä. Aina on kiva kuulla erilaisia ideoita/ajatuksia. :)

Täällä kaivataan albumityökaluja. Teen albumin lempikuvistani, ja yhdistän kuviin (esim. kuvien alle) myös ruotsinkielistä tekstiä, jossa kerron vähän kustakin kuvasta. Mikä olisi hyvä tapa tehdä tämä albumi? ensimmäisenä tuli mieleen prezi, mutta olisiko joitain muitakin vaihtoehtoja?

Sain ehkä idean! Kerron jos se onnistuu tjn... Nyt säätämään.

Jag ska göra en svenskspråkig hemsida med kort och texter. Jag startade den igår. Jag använder en klar bas. Min hemsidas början kan hitta härifrån. Men erinrar jag till, den är först början!

Jotain meni nyt pieleen... hetki. No niin, en ollut päivittänyt, niin ei näkynyt mitä omia juttuja olin lisännyt. Eli omia juttuja olen lisännyt vasta kohtiin MINA FAVORITKORT ja SAKER JAG TYCKER OM. Tänään jatkan viimeksi mainittujen työstämistä ja samalla kun näytän asioita mistä tykkään, käyn läpi jonkin preposition. Eli yksi juttu josta pidän /yksi prepositio.

Kun mietit Susanna noita albumityökaluja niin törmäsin vastaavaa etsiskellessäni näihin Digital Storytelling sivuihin täällä. Tuo PhotoStory3 vaikutti minusta kätevältä. Siihen voi tekstin lisäksi lisätä myös ääntä.

Tiina, kiitti vinkistä! Latasin tuon PhotoStory3:n koneelle. Joku tuollainen tarina/video olisi myös tarkoitus tehdä, kun saan ensin tarpeeksi uusia kuvia... Nopeesti jo testasin tuota PhotoStorya, ihan kätevältä vaikutti.

Du har gjort en fin hemsida med Wix (vaikkei siellä itse tuottamaasi sisältöä niin paljon vielä olekaan)! Ja ruotsidokkaria oli hauska käydä lukemassa, olette saaneet siellä hienosti keskustelun käyntiin. Toivottavasti siitä on apua oppimisessa!

Millaiselta PhotoStory3 on vaikuttanut (vai oletko vielä ennättänyt kokeilla kunnolla)? Tällaisilla välineillä saa usein kohtalaisen pienellä vaivalla hyvännäköisiä ja kuuloisia kokonaisuuksia aikaiseksi. Odotellaan jännityksellä, mitä sieltä syntyy.

Ja jos etenet PS2-elämänpolun piirtämisessä, voit laittaa väliaikakatsauksia sähköpostillakin, jos haluat ennen palauttamista vielä kysyä vinkkejä ja ohjausta.

Ruotsin dokkarista on ollut hyötyä. :) PhotoStory3:sta en ole vielä kunnolla ehtinyt kokeilla, mutta vähäsen... odotan että saan lisää kuvia, niin otan sen kunnolla kokeiluun.

Elämänpolkua olen tässä pohtinut jonkun verran ja löysin mainitsemiisi asioihin liittyen tällaisen linkin. Englanninkielen ymmärtäminen on itselläni vielä hitusen heikohkoa paikoittain, mutta tuolla on niistä mikro- yms. systeemeistä suomenkielellä. Olen sitä nyt lueskellut ja jatkan tänään sen lukemista. Jos vaikka lukemisen päätteeksi saisi jonkin ahaa-elämyksen tai uuden idean.

No niin... Tällä viikolla on teemana ollut kuvien ottaminen kotisivuille, ja samalla voimauttavan valokuvaus projektin eteenpäin vieminen. Sattumalta kun oltiin eilen kuvailemassa, tuli vahingossa videoitua hyvinkin käyttökelpoinen pätkä, joten yhdessä miehekkeen kanssa muokattiin siitä kotisivun etusivulle video. Etusivulle pääsee täsä linkistä http://s-u-s-a-n-n-a.wix.com/susannas-hemsida#!hem/mainPage. Itse olen tyytyväinen tähän lyhyeen videoon :)

Ps. Sen lisäksi teen sitten erikseen sen paremman/laajemman itseni esittelyvideon kuvilla ja äänillä.

Wau, hienolta näytti tuo video! :-)

Ihana video! Tosin ihan kaikkea en ymmärtänyt.. =)

RSS

TULEVIA TAPAHTUMIA

AJANKOHTAISTA SISÄLTÖÄ

Uusimmat tapahtumat

Aki Luostarinen lisäsi keskustelun ryhmään Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
Pikkukuva

Tiedon ja totuuden murusia: tuotoskatsauksia tietoon ja totuuteen

Tietoa ja totuutta emme taida koskaan absoluuttisesti tavoittaa, mutta monesta suunnasta sitä on ilmiön aikana lähestytty. Nyt on aika tuoda omat työn tulokset näytille. Muista että valmiin ja keskeneräisen raja ei ole tarkka: voit tuoda tähän sen, mihin ilmiön aikana päädyit ja ennätit. Työtä voi halutessaan jatkaa vielä ilmiön jälkeenkin tai vaikkapa ensi lukuvuonna.Linkitä tai tuo tiedostona keskusteluun oma tuotoksesi ja kerro hieman, miten se syntyi ja millaista synnyttäminen oli?…Näytä lisää
eilen
Pekka Niemi vastasi jäsenen Pekka Niemi keskusteluun Katsotaan kristillipalloon. Onko tietoa tulevaisuudesta? ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Kiitoksia keskustelijoille tästäkin katsauksesta maailman tulevaisuuteen: Olen erittäin kiitollinen näin tasokkaasta keskustelusta.  Palstalla on käsitelty niin Suomea, Afrikan eri osia kuin Etelä-Amerikkaakin:…"
eilen
Annukka Pehkonen vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Kiitos, aivan mahtavia tarinoita. varmaan täytyy hommata itselle tuo Tarujen kirja. Mielenkiintoisia taruja todella.  Kreikkalainen mytologia on kiinnostanut minua aina, heidän jumaltarinat ovat hauskoja. Minä en ole…"
eilen
Henna Kangasniemi vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Hei! Minun kaikki ilmiötyöni löytyvät täältä http://tuomiopaivantytto.wordpress.com/loytoretkikunta/ . Tässä osuus suoraan löytöretkeilijät! ilmiöön linkki, jossa kansan tarinoita…"
eilen
Annukka Pehkonen vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Mielenkiinnolla minä luomiskertomuksia luen, alkumunateoria on hauska. siitä en vaan ole löytänyt paljoakaan tietoa. itse en usko oikein mihinkään, enkä käy kirkossa, mutta sen kerran jos sinne menen (juhla…"
eilen
" Yritin etsiä tuota työtäsi, en löytänyt, apua? tämä ympäristö on minulle uusi, ensimmäistä kertaa olen täällä joten hieman hakusessa on asiat... "
eilen
Henna Kangasniemi vastasi jäsenen Sinikka Mustonen keskusteluun Uskomukset ja myytit ryhmässä Tieto ja totuus 17.4.-31.5.2013
"Niin tietenkin, mielestäni olisi syytä tutkia luomiskertomuksia avoimin mielin. Onhan suurin osa niin omituisia, että niitä ei voi ottaa edes puoliksi tosissaan. Kuitenkin neuvoisin tutkimaan asioita avoimesti, niin uskontoja…"
eilen
"Kansan tarinoista, kaiken alusta, teinkin viime työn ilmiöön. Suosittelen tutustumaan lämpimästi. Aivan uskomatonta miten erilaisia, mutta silti niin samanlaisia on todella moni tarina."
torstai

© 2013   Created by Taru Kekkonen.   Toiminnon tarjoaa

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot