"Kymatica on vapaassa levityksessä oleva independent-dokumentti, joka käsittelee teoriaa ihmiskunnasta, planeetasta ja universumista yhtenäisenä organismina. Dokumentti pohtii sitä, miten teoria liittyy yhteiskunnan nykyiseen tilanteeseen, ihmisten kieleen, lakiin, myytteihin ja läpi läntisen maailman valtaa pitäneeseen verilinjaan sekä muihin asioihin.

Tämä osa dokumentista toimii introna, minkä lisäksi se käsittelee planeetan syntyä sekä ihmisen evoluutiota planeetalla.

Disclaimer: Minulla ei ole dokumentin kanssa muuta tekemistä kuin se, että suomensin elokuvan. Elokuvassa esitetyt näkemykset ovat elokuvan tekijän näkemyksiä."

Tätä kuvaa katsoessa heräsi monenlaisia mietteitä. On hyvä, että joku välillä hieman ravistelee pohtimaan sitä, mitä mieltä itse asioista todellakin on. Nyt vasta katsottuani kaikki 13 (lyhyttä) jaksoa, taidan tarvita pienen itsetutkiskelun paikan. Olenko samaa mietä elokuvan kanssa kokonaan, osittain vai en ollenkaan. Mitä mieltä todella olen? Täytyykö upota valtaväestön kanssa samaan mielipiteeseen vai kulkea omaa tietä? Ja miksi päädyn juuri toiseen vaihtoehtoon? Mitä minä todella ajattelen, kun en ota huomioon lainkaan muita näissä asioissa? Näin ollen.. palaan itseeni ja ehkä dokumentin jälkeisiin ajatuksiin, kun saan ne ensin itselleni selviksi. Voinee vaatia uusinta katsauksen.

Dokumentti löytyy halukkaille https://www.youtube.com/watch?v=l-mfkwq64bk&list=PLD97FB0E1EA15... .Jaksoja siis 1-13. Pisimmillään yksijakso kesti noin 10 minuuttia ja lyhimmillään noin 4 minuuttia. Ehkä tämä olisi ihan hyvä katsoa pätkissä .. mutta ehkä sen tarve ei kaikilla herääkään ennen kuin lopussa. Hyviä herättelyjä ja pohdintoja toivotan muillekin ilmiöläisille.

Katselukerrat: 69

Vastaukset tähän keskusteluun

Joo-o, herättelyjä ja pohdintoja virittävä. Kiitos niille, jotka ovat purkittaneet näkemyspalaset. Vaikkakin -lähtökohtaisesti- dokumentissa esitetty on aina ollut osa tiedostettuakin tietoisuuttani. Tällä hetkellä akuuttina teemana itselläni on uskontokulttuurien vaikutus ihmisen ja massojen mieleen ja käyttäytymiseen. Siispä, itselleni: Herää ja katso, kuka ja mikä minua oikeasti ohjaa ja määrää. Milloin uskallan ottaa niskalenkin pelkojeni vallasta?

Tosiaan hyvä heräte! Valtaa ja kulttuuria koskeva ikuisuus kysymys on, kuka saa määritellä sen, mikä on totta/otetaan totena. Usein Hennan oman tien kulkeminen on nimenomaan totuuden määrittelyä koskevissa asioissa vaikeaa. Miten kertoa, että oma totuus on toinen, kun totuus sanana on yksikkö eli pitää sisällään oletuksen siitä, että on löydettävissä yksi totuus? Kulttuurin kannalta on taas haastavaa jos mitään totuuksia ei ole, koska silloin ei ole mitään yhteisesti jaettua. 

RSS

TULEVIA TAPAHTUMIA

AJANKOHTAISTA SISÄLTÖÄ

Uusimmat tapahtumat

Profiilin kuvakeEila Isotalus ja susan ope liittyivät ryhmään Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
tiistai
EMREH DOGAN on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 29
Tytti Susanna Heikman on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 21
Leena Lavonen on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 9
Irmeli Maunonen-Eskelinen on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 2
Virve Saarikoski on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Touko 29
Profiilin kuvakeHeidi Kosunen ja Anna-Maija Berg liittyivät ryhmään Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Huhti 12
Liisa Kivistö on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Maalis 26

© 2017   Created by Taru Kekkonen.   Toiminnon tarjoaa

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot