Hei,

Olen verkko-ohjaaja Saara ja tulin ilmiön opetiimiin, koska tämän ilmiön otsikko tuntui niin kiinnostavalta. Ajattelun taitoihin liittyy opiskelun taidot, joista erityisesti olen kiinnostunut. Voiko omaa oppimistaan säädellä tai taistoja parantaa?

Toimin pääasiassa nettilukiossa ja ohjaustyöni lisäksi olen pienimuotoisesti mukana matikan ryhmäkursseilla.

Teen etätyötä Pohjois-Suomesta käsin ja osan opinnoistani olen tehnyt etänä. Siispä verkossa oleskelu opiskelun ja opettamisen takia on minulle hyvinkin tuttua. Harrastan dekkareiden lukemista ja kotoilua. Viimeksi luin Viveca Stenin kirjan (muistaakseni).

Kuka sinä olet ja mitä haluaisit sanoa ilmiön teemasta?

Katselukerrat: 352

Vastaukset tähän keskusteluun

Olen Lea, Porissa kulutetaan katuja. Välillä vähän Rauman suunnallakin.

Ajattelun taidot ovat vielä vähän vieras käsite, olen tämän käsitten avaamista tässä pohtinut ja miettinyt sitä että miten sen saisi tämän jakson ryhmäkurssihin liitettyä. Olisko siellä joku minkä kautta alkaa tekemään tätä. Pitää vielä pohtia. (Avaan oman ketjun)

Käsityöt ja askartelut ovat vastapainoa mun opiskelulle. Tosin niissäkin on se ongelma että kun on tarpeeks kirjoittanut niin kädet ei tykkää enää kutoa. Amigurumit on vieneet sydämmen. talvella tuli tehtyä muutamat kymmenet parit sukkia.

Opiskelu vie päivässä aikaa useamman tunnin. Ja vielä vähän iltaakin. Varsinkin nyt vielä kun on kaks koulua samaan aikaan kesken. jotenkin vaan sitä voimaa riittää molempiin. vaikka välillä tuntuu että nyt riittää. Mut siinä vaiheessa pitää vaan tehdä jotain muuta mikä ei liity kouluun. Lukio alkaa olemaan pikkuhiljaa loppusuoralla. Nyt kun sais kunnialla nämä viimeiset kurssit käytyä. Olin opiskelujen alussa sen verran tyhmä että valitsin kaikki mielenkiintoiset alkuun ja nyt on ne ikävimmät täällä lopussa. Vapaa-valintaisia kursseja tulee siis lisäksi vielä paljon, kun on pakko saada joku ns.palkinto kurssi tuohon kylkeen.

Hei, Olen Airi Helsingistä. Tämä on aika mones ilmiö. Ajattelun taidot ja -variaatiot ovat kiehtovia. Olen antanut enemmän tilaa vapaalle vaihtoehtojen ja mahdollisuuksien ilmentymille. Muutaman viimeisimmän vuoden ajan kroppa on reistaillut ja olen ollut osallisena muutamaan tapaturmaan. Keho ja solut viestittävät. Viimeinkin irrottaudun jääräpäisyydestäni ja lopetan 33 vuotta kestäneen hammaslääkäritoimintani ja ilmoitan viranomaiselle toimivani tästedes käsityöyrittäjänä. Taloudellisesti olen aivan tyhjän päällä. Päätökseni tehtyäni olen nukkunut erittäin hyvin ilman jatkosarjapainajaisia. Ajattelua tuumaten yleensäkin päätöksen teko on vaikeaa, mutta erittäin tärkeää. On se päätös sitten mikä tahansa, kun ei sitten jää haahuilemaan, että jos sitten kuitenkin.

Hei,

Taas uusi ilmiö. Tällä kertaa YH1 -kurssin vetäjänä. Ajatellun taidoista tulee mieleen informaation käsittely: media tarjoaa meille kokoajan uutta tietoa: Ukrainasta, eurovaaleista tai vaikkapa Vasemmistoliiton hallitustaipaleesta. Yritetään porautua aiheisiin mediakriittisesti - muodostaen omia ajatuksia.

Heipä hei! Henna taas mukana Iisalmesta. Mitään ideoita ajattelun taitoihin ei ole vielä keksittynä, mutta eiköhän sieltäkin jokin ajatus vielä synny, jota lähdetään työstämään enemmän. Ensi viikollahan sitä jo sitten keksitäänkin aloituksessa hyviä ideoita. Kurssi kytköksiä ei enää hirmuisesti tule varmaan tehtyä, joten ilmiö on vaan sitten omaksi huvikseni. ÄI11 tosin tarvitsen lisää luettavaa, jotta kurssin saisi varmaksi. Katsotaan tarjoaako tämä ilmiö siihen mahdollisuutta.

Tanja Tukholman laitamilta myös mukana jälleen. Aloitustapaamisen jälkeen toivottavasti jotain ajatusta tuotoksestakin, eli vielä on edessä tyhjä kangas.

Moikka Lea,

tervetuloa mukaan :) Täytyy sanoa, että kadehdin ihmisiä, jotka sanovat tehneensä vaatimattomat kymmenen paria sukkia talven aikana :)

Saara

Lea Salminen sanoi:

Olen Lea, Porissa kulutetaan katuja. Välillä vähän Rauman suunnallakin.

Ajattelun taidot ovat vielä vähän vieras käsite, olen tämän käsitten avaamista tässä pohtinut ja miettinyt sitä että miten sen saisi tämän jakson ryhmäkurssihin liitettyä. Olisko siellä joku minkä kautta alkaa tekemään tätä. Pitää vielä pohtia. (Avaan oman ketjun)

Käsityöt ja askartelut ovat vastapainoa mun opiskelulle. Tosin niissäkin on se ongelma että kun on tarpeeks kirjoittanut niin kädet ei tykkää enää kutoa. Amigurumit on vieneet sydämmen. talvella tuli tehtyä muutamat kymmenet parit sukkia.

Opiskelu vie päivässä aikaa useamman tunnin. Ja vielä vähän iltaakin. Varsinkin nyt vielä kun on kaks koulua samaan aikaan kesken. jotenkin vaan sitä voimaa riittää molempiin. vaikka välillä tuntuu että nyt riittää. Mut siinä vaiheessa pitää vaan tehdä jotain muuta mikä ei liity kouluun. Lukio alkaa olemaan pikkuhiljaa loppusuoralla. Nyt kun sais kunnialla nämä viimeiset kurssit käytyä. Olin opiskelujen alussa sen verran tyhmä että valitsin kaikki mielenkiintoiset alkuun ja nyt on ne ikävimmät täällä lopussa. Vapaa-valintaisia kursseja tulee siis lisäksi vielä paljon, kun on pakko saada joku ns.palkinto kurssi tuohon kylkeen.

Hei Airi ja tervetuloa mukaan! Sinäkin taidat olla käsityöimmeisiä :) Tuo sinun profiilikuva on kyllä säväyttävä, muistan sen vilahdelleen usein täällä, vaikkemme ole samassa ilmiöissä ehkä olleetkaan.

Airi Laine-Ruokanen sanoi:

Hei, Olen Airi Helsingistä. Tämä on aika mones ilmiö. Ajattelun taidot ja -variaatiot ovat kiehtovia. Olen antanut enemmän tilaa vapaalle vaihtoehtojen ja mahdollisuuksien ilmentymille. Muutaman viimeisimmän vuoden ajan kroppa on reistaillut ja olen ollut osallisena muutamaan tapaturmaan. Keho ja solut viestittävät. Viimeinkin irrottaudun jääräpäisyydestäni ja lopetan 33 vuotta kestäneen hammaslääkäritoimintani ja ilmoitan viranomaiselle toimivani tästedes käsityöyrittäjänä. Taloudellisesti olen aivan tyhjän päällä. Päätökseni tehtyäni olen nukkunut erittäin hyvin ilman jatkosarjapainajaisia. Ajattelua tuumaten yleensäkin päätöksen teko on vaikeaa, mutta erittäin tärkeää. On se päätös sitten mikä tahansa, kun ei sitten jää haahuilemaan, että jos sitten kuitenkin.

Hei Pekka,

mukava, kun ilmoittauduit täällä :) Niinpä se on, että uutta historiaa ja yhteiskuntaoppia muodostuu koko ajan. Toivottavasti löydämme ilmiömäistä ideanpoikasta aineestasi!

Pekka Niemi sanoi:

Hei,

Taas uusi ilmiö. Tällä kertaa YH1 -kurssin vetäjänä. Ajatellun taidoista tulee mieleen informaation käsittely: media tarjoaa meille kokoajan uutta tietoa: Ukrainasta, eurovaaleista tai vaikkapa Vasemmistoliiton hallitustaipaleesta. Yritetään porautua aiheisiin mediakriittisesti - muodostaen omia ajatuksia.

Moi Henna,

jotain lukupiiriehdotusta meillä taisi olla mielessä. Siitä kertoo Tarja maanantaina. Tervetuloa huvikseen mukaan!

Henna Kangasniemi sanoi:

Heipä hei! Henna taas mukana Iisalmesta. Mitään ideoita ajattelun taitoihin ei ole vielä keksittynä, mutta eiköhän sieltäkin jokin ajatus vielä synny, jota lähdetään työstämään enemmän. Ensi viikollahan sitä jo sitten keksitäänkin aloituksessa hyviä ideoita. Kurssi kytköksiä ei enää hirmuisesti tule varmaan tehtyä, joten ilmiö on vaan sitten omaksi huvikseni. ÄI11 tosin tarvitsen lisää luettavaa, jotta kurssin saisi varmaksi. Katsotaan tarjoaako tämä ilmiö siihen mahdollisuutta.

Moikka Tanja,

Toivottavasti jonkinlainen idis tai alku löytyy vaikkapa meidän aloitustilaisuudesta. Mihin aineeseen haluaisit tuotoksen tehdä?

Tanja sanoi:

Tanja Tukholman laitamilta myös mukana jälleen. Aloitustapaamisen jälkeen toivottavasti jotain ajatusta tuotoksestakin, eli vielä on edessä tyhjä kangas.

Heips,

Marko taas mukana touhussa. Tällä kertaa PS4-kurssin tiimoilta. Tarkoitukseni ei ole ottaa ilmiökurssiin kovin paljon osaa. Ainostaan tuon psykankurssin hommat teen tänne. Niin ja jos ÄI4-kurssikin vaatii tänne ningiin aktiivista toimintaan, niin sitten myös tuon äikän kurssin tiimoilta olen täällä. Jep.

Tästä hommat etenee.

Moi kaikille!

Ilmiöön lähtisi matkaan Jiipee Helsingistä, psykan kurssin merkeissä.

Kukapa ei tahtoisi kehittää omia ajattelun taitojaan? Itse ainakin koen, että omat ajattelun taidot ovat kehittyneet aikalailla viimeisen parin vuoden aikana lukiota käydessä.

RSS

TULEVIA TAPAHTUMIA

AJANKOHTAISTA SISÄLTÖÄ

Uusimmat tapahtumat

Profiilin kuvakeEila Isotalus ja susan ope liittyivät ryhmään Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
tiistai
EMREH DOGAN on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 29
Tytti Susanna Heikman on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 21
Leena Lavonen on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 9
Irmeli Maunonen-Eskelinen on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Kesä 2
Virve Saarikoski on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Touko 29
Profiilin kuvakeHeidi Kosunen ja Anna-Maija Berg liittyivät ryhmään Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Huhti 12
Liisa Kivistö on nyt jäsen: Ilmiöpohjainen oppiminen ja opetus
Maalis 26

© 2017   Created by Taru Kekkonen.   Toiminnon tarjoaa

Merkit  |  Ilmoita ongelmasta  |  Palveluehdot